/ايسنا/

تعيين ضرب‌الاجل براي انتخاب شهردار شهرکرد

کد خبر: 178644 تاریخ انتشار: 1401/05/08
نمایش: 799
اخبار
سرپرست دفتر شهري و شوراهاي استانداري چهارمحال و بختياري گفت: نامه‌اي در تاريخ 29 تيرماه براي شوراي شهر شهرکرد ارسال شد، در اين نامه تاکيد شده است تا شورا در مدت يک‌ماه از زمان ابلاغ براي انتخاب شهردار اقدام کند، در غيراين‌صورت استانداري به‌صورت قانوني به موضوع رسيدگي خواهد کرد.

بهادر عبدالغني- سرپرست دفتر شهري و شوراهاي استانداري چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به اينکه فرآيند انتخاب شهردار شهرکرد طولاني شده است، اظهار کرد: مرکز استان بايد الگوي ساير شهرها در بحث مديريت شهري باشد، طي يکسال گذشته چند نفر به‌عنوان سرپرست و شهردار سکاندار شهرکرد بوده‌اند و اکنون نيز شهرداري با سرپرست اداره مي‌شود.
 

وي بيان کرد: اختيارات سرپرست محدود است و باتوجه به اينکه شهرداري يک نهاد مدني خدمات‌رسان محسوب مي‌شود، بايد شهردار براي جذب اعتبارات ملي، استاني، قير رايگان و تجهيزات تلاش کند.
 

سرپرست دفتر شهري و شوراهاي استانداري چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه پس از عدم احراز سکونت خانواده محمدتقي جاپلقي، اين فرد برکنار شد، گفت: پس از کش و قوس‌هاي فراوان حامد فروزنده با راي اعضاي شورا انتخاب شد و پرونده اين فرد براي صدور حکم به وزارت کشور ارسال شد، اما در نهايت شرايط وي نيز براي شهرداري احراز نشد.
 

عبدالغني با تاکيد بر اينکه شوراي شهر شهرکرد بايد نسبت به بررسي و انتخاب گزينه جديد شهرداري اقدام کند، تصريح کرد: بنابر قانون بايد شوراي شهر گزينه جديد را فورا معرفي کند، باتوجه به طولاني شدن فرآيند انتخاب شهردار و عدم خدمات‌رساني مطلوب به شهروندان هيات تخلفات استانداري مي‌تواند به اين مسئله ورود پيدا کند.
 

سرپرست دفتر شهري و شوراهاي استانداري چهارمحال و بختياري بيان کرد: نامه‌اي در تاريخ 29 تيرماه براي شوراي شهر شهرکرد ارسال شد، در اين نامه تاکيد شده است تا شورا در مدت يک‌ماه از زمان ابلاغ براي انتخاب شهردار اقدام کند، در غيراين‌صورت استانداري به‌صورت قانوني به موضوع رسيدگي خواهد کرد.


 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/05